پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد ارتقای ساختار بانوان در شهرداری اولویت جدی ماست حرم نوشت های یک خادمه | دعوت نامه مخصوص چقدر با راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان آشنا هستید؟ فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا والدین بخوانند| اصول تربیتی و تنبیهی کودک ۴ تا ۶ ساله تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم
سرخط خبرها
ساعتی مهمان مادر باش | نگاهی کوتاه به کتاب «مادر»

ساعتی مهمان مادر باش | نگاهی کوتاه به کتاب «مادر»

  • کد خبر: ۲۰۳۵۱۴
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کتاب «مادر» گوشه‌های از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را به تصویر کشیده و نشر عهد مانا منتشر کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نرجس شکوریان فرد این کتاب را با قلمی زیبا، روان و دلنشین با پرداختن به بیش از چهل داستان با حال و هوایی متفاوت از زندگی پر از احساس حضرتفاطمه (س) به نگارش در آورده است.

در صفحه نخست کتاب، مخاطبان را لحظاتی مهمان خانه این مادر میکند و با این متن، خوانندگان را بهزیبایی به خواندن کتاب دعوت میکند: راست و درست زندگی کردن، قاعده‌های خوشبختی را در زندگی کسی دیدن، چند روزی، چند ساعتی، لحظاتی، با یک عزیز بیهمتا گذراندن، در خانه او تکیه به دیوارش دادن و چشم دنبالش داشتن، فکر و ذهن را میزبان صحبتهایش کردن، دل را در کنارش بزرگ کردن، تا بینهایت، یک آرزوست. این کتاب لذت این آرزو را اندکی به جان مینشاند. اندازه قطره‌ای مهمان خانه مادر عالم شدن خوشامد دارد.

نویسنده در ابتدای کتاب خواننده را مخاطب قرار میدهد و میگوید با اینکه در جامعه مدرن امروزی زندگی میکنیم، علاقه خاصی داریم برگردیم به زمان پیامبر (ص) و زمانی را هرچند کوتاه در خانه پر از آرامش آن‌ها نفس بکشیم و هردو، هم نویسنده هم خواننده، وارد فضا و زندگی حضرت فاطمه (س) میشوند.

«یک خانه کاهگلی بود، از این قدیمی‌ها که وقتی واردش میشوی از در و دیوارش انرژی‌های مثبت میخورد به سر و صورتت. به قول دوستی، خانه روشن است انگار. اول حیاط بود، بعد هم اتاقها.

وسایل خانه خیلی کم و معمولی بود، اما یک چیز‌های نابی از اهل خانه تعریف کرده بودند که هر کسی حسرت این را می‌خورد کاش حداقل یک ساعتی می‌توانستم در فضای این خانه و اهل و عیالش مهمان باشم یا حداقل بشود یکی دو ساعتی ماند و به دیوارهایش تکیه زد.

می‌دانی چه حالی می‌شوی وقتی در فضای پرتنشی که مثل تار عنکبوت دورت تنیده شده و داری میانش دست وپا می‌زنی یکی بیاید برایت از آرامشی تعریف کند که رؤیایی است؟ خب، هوش و حواست را می‌برد!» «مادر» روایت داستانی صمیمانه‌ای برای به تصویر کشیدن زندگی حضرت فاطمه (س) در پیش می‌گیرد.

تا پایان کتاب نیز همین روایت را ادامه می‌دهد. هر مطلبی در این اثر قرار گرفته است بنا به مرجعی است که لابه‌لای متن آورده شده است. «مادر» سخنش را از زندگی پیامبر (ص) آغاز می‌کند. از به دنیا آمدنش می‌گوید، از کودکی‌اش، از یتیمی‌اش، از دست دادن مادر و سختی‌ها و رنج‌هایش تا می‌رسد به ازدواجش با حضرت خدیجه (س)، مادر حضرت فاطمه (س).

از مقدمات آمدن حضرت مادر تا به دنیا آمدن و زندگی‌شان. وقتی کتاب خوانده می‌شود، وظایف پدری و مادری در دوران امروزی با آن خانه آسمانی مقایسه می‌شود. زندگی در خانه‌های امروزی با آن خانه و غفلت‌هایی که کرده‌ایم، همه، جلو چشمانمان می‌آید.

نرجس شکوریان فرد از مؤلفان پرتلاش در حوزه داستان است. از معروف‌ترین آثار او می‌توان «رنج مقدس»، «از کدام سو»، «هوای من»، «مادر»، «پدر»، «زنان عنکبوتی»، «میر و علم‌دار»، «امام من» و «اپلای» را نام برد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.